Марія Монтессорі родом з вихованої, аристократичної сім'ї. З дитинства вона перебувала в колі розумних та впливових людей. Мати виховувала дівчинку в дусі лібералізму й фемінізму і, звичайно ж, дала доньці прекрасну освіту.

Шкільні знання Марія вбирала мов губка, особливо вона любила точні науки й могла годинами шукати оригінальні рішення математичних задач. Розум та цілеспрямованість допомогли італійській школярці вступити до гімназії, де навчалися тільки хлопчики (тоді в країні не схвалювали отримання освіти жінками). У 25 років Марія серед жінок в Італії отримала диплом лікаря. Особливий інтерес дівчина проявляла до вивчення нервової системи й проблем розумової неповноцінності. Коли вона бачила дітей з фізичними та розумовими відхиленнями, їй в голову прийшла ідея створити адаптоване до вікових категорій та психологічного стану підопічних розвиваюче середовище.

Розроблена методика Монтессорі для дітей діти з обмеженими розумовими здібностями вразила жінку, коли вона зрозуміла, що її вихованці набагато розумніші й більш здібні, ніж звичайні школярі. Тоді жінка вирішила змінити стереотипи малоефективної шкільної освіти дітей та впровадила свої розробки в педагогічну практику навчальних закладів.