Розвиваючі ігри з водою по Марії Монтессорі

Вода - одна з перших речовин, з якою знайомиться дитина. Таке знайомство ще починається в утробі матері. Від води малюк отримує приємні відчуття. Вона сприяє розвитку різних рецепторів і дає велику можливість для пізнання навколишнього світу і себе в ньому. Розвиваючі ігри з водою по Марії Монтессорі - один із способів її методики навчання, який доставляє дітям масу задоволення.

Ігри з водою виконують ряд функцій, які потрібні для повноцінного розвитку дитини:

  • збагачення лексики дитини новими словами;
  • знайомство з такими поняттями як "повний-порожній", "багато-мало";
  • фізичний розвиток малюка (розвиток зорово-рухової координації, дрібної моторики рук);
  • налаштування психіки дитини на природний лад, тобто знімається внутрішній дискомфорт, агресія, напруга, з'являється внутрішня зосередженість.

У цій статті ми запропонуємо опис серії розвиваючих ігор з водою.

Збивання піни.

Матеріал: піднос з мискою, в якій знаходиться вода. Робота потребує наявності баночки з рідким милом; піпетки; губки; відра. Робота з матеріалом: дитина розташовує піднос з матеріалами на робочому місці. За допомогою піпетки дитина набирає невелику кількість рідкого мила і додає в ємність з водою. Далі за допомогою вінчика дитина перетворює мильну воду на піну. По закінченню роботи дитина повинна вилити воду з миски у відро, а потім в раковину.

Перетікання води по трубках.

Матеріал: штатив, на який прикріплені декілька банок, сполучених трубочками, на різній висоті; посудина з водою; відро; таз. Робота з матеріалом: дитина розташовує піднос з штативом на робочому місці. Узявши в руки посудину з водою, дитина акуратно переливає воду у верхню банку, спостерігаючи при цьому, як вода проходить по трубочках до самого низу. Коли вода в посудині закінчується, дитина виконує вправу ще раз. Потім вона прибирає все на місце, воду виливає у відро.

Як аранжувати квіти.

Матеріал: на підносі розташовується миска. Робота потребує наявності невеличкого глечика, двох ваз для квітів, церати, шматка паперу, необроблених квітів у відрі, ножиць, губки.

Робота з матеріалом: на столі розстилається церата і на неї викладаються квіти з відра. Дитина наповнює водою миску і одну вазу. Далі за допомогою ножиць дитина під водою в мисці підрізує кожне стебло квітки. Сміття повинне залишитися на папері, який потім викидається.

"Дзвінка" вода.

Матеріал: робота потребує наявність різних матеріалів, наповнених до середини водою; палички з кулькою на кінчику.

Робота з матеріалом: дитина розташовує піднос з матеріалом на робочому столі. Узявши в праву руку за кінчик паличку, вона акуратно б'є по краю одного келиха. Прислухається до лунаючого дзвону. Такі ж дії вона здійснює з іншими келихами і порівнює їх звучання. Дитина експериментує, відливаючи і доливаючи воду з келихів. Малюк робить висновок, що від кількості рідини залежить дзвін.