Марія Монтессорі емпіричним шляхом довела, що графіка й символи запам'ятовуються набагато швидше, а завдяки голосовим сигналам мозком дитини фіксуються певні асоціації між написаним і звуковим супроводом.

Слід виділити таку особливість: малюк спочатку вивчає письмові букви, а вже потім друковані. Експериментом доведено, що для дитини простіше відтворити закруглені форми. Друковані літери з гострими кутами ускладнюють сприйняття й важко запам'ятовуються. Далі все відбувається природно й логічно. З голосовим супроводом показують букву, після чого дитина намагається повторити жест. Така вправа робиться для трьох різних букв, потім йде закріплювальна частина. Перед малюком кладуть три букви, потім з допомогою голосового супроводження він повинен показати якою є ця літера. Для практики відомих букв використовуємо просту гру. Беремо будь-який звук, наприклад, «Л» і шукаємо в приміщенні предмети, які на неї починаються: лампа, люстра, ложка. Потім записуємо слова на дошці, після чого пропонуємо малюкові сказати слово на букву «Л». Після таких занять діти починають не тільки читати, але й писати.